לא צריך לפחד לרוץ בגשם, פשוט צריך להיות מוכנים לזה! הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם ליהנות מאימון "רטוב" ולהישאר בחיים

1.לבשו בגדים זוהרים עם מחזירי אור.

הנראות במזג אויר חורפי וגשום פחות טובה ולכן חשוב שתבלטו כמה שיותר במיוחד כאשר רצים בעיר ,לבשו בגדים צבעוניים וזוהרים כמו ורוד, כתום, צהוב כך תהיו בולטים ונראים יותר לסביבה.

 

2.אל תגזימו זה רק גשם.

השתמשו עם לבוש המתאים לכל מזג האוויר ,אין צורך במעילים וצעיפים חמים מידי שיכולים לספוג את הגשם ולהכביד עליכם בריצה, מעיל דק נגד גשם ,חולצה דרייפיט ,טייץ ארוך ,כובע וכפפות דקות  עושים את העבודה נהדר.

3. עשו חימום ארוך יותר.

שקר קיימת תופעה שאם תחילת האימון אנו מתחילים לרוץ בקצב מהר מידי בשביל להתחמם , פעולה זו עלולה להוביל לפציעות ומתיחות בשרירים. פשוט תתחילו את הריצה באופן יותר איטי מהרגיל בקצב קל ורגוע עד שמרגישים שהגוף מתחמם ואפשר לעלות לקצבים המצופים

4. שיטת הבצל.

אז נכון שמתחילים לרוץ ממש קר, לכן נשים עלינו מספר שכבות של בגדים ,אותם נסיר במהלך הריצה כאשר נרגיש שהתחממנו מספיק.

5. התאימו את נעלי הריצה.

בגשם השבילים רטובים וחלקים, השתמשו עם נעלי ריצה המותאמות לחורף המונעות החלקה וגם אטומות יותר לגשם .

6. בגדים להחלפה לאחר הריצה.

בזמן הריצה הגוף חם ולכן הרטיבות כמעט ולא מורגשת ,אולם מייד עם סיום הריצה טמפרטורות הגוף יורדות והגוף חשוף הרבה יותר להתקררות ופגיעה במעטפת השרירים , לכן מאוד חשוב להכין בתיק/ברכב סט בגדים ארוכים ויבשים אותם נחליף מייד עם סיום הריצה עוד לפני המתיחות

לסיכום: החורף הישראלי מאפשר לרוץ בכמעט כל מזג האוויר ואפילו להנות מכך,

בהצלחה רבה מצוות בית הספר לריצה נכונה NOVARUN