היום אנחנו רוצים לפנות אל מי שרק התחיל לרוץ או חושב על להתחיל לרוץ  או שאפילו רק שמע שריצה ופעילות גופנית משפרת את הבריאות ,מאריכה חיים והופכת אותנו לאנשים מאושרים יותר.

למרות שפעילות גופנית וריצה נגישים עבור רוב האנשים, עדיין קיימים המון חששות שמקשות להפוך את הריצה להרגל לחיים. זכרו אחת ולתמיד שריצה זו פעילות מאוד פשוטה, קלה ומתאימה לכולם! ואם נעשה אותה נכון ובריא נהפוך אותה לחלק משגרת חיינו.

להלן 7 כללים פשוטים איך כל אחת ואחד יכולים להפוך את הריצה להרגל בריא ולתחביב שגם נהנים ממנו.
1.הציבו לעצמכם יעד:

 מטרה חכמה היא מטרה שאפשר למדוד ולעקוב אחר ההתקדמות שלכם לאורך הזמן ,(לדוגמא תוך חודשיים וחצי ארוץ 5 ק"מ במרוץ גדול ומגניב כמו "מרתון תל אביב" ).

2.הציבו מטרות ביניים:

בדיוק כמו לטפס על הר גבוה ,גם את הדרך למטרה נחלק לשלבים .תהנו מכל פעם שאתם מצליחים להשיג את מטרת הבניים כאילו זאת המטרה הסופית .

(לדוגמא אם החלטתם שהמטרה הסופית היא לרוץ 5 ק"מ במרתון תל אביב בחודשיים וחצי ,אז אחרי חודש המטרה לרוץ 2 ק"מ ברצף ובהנאה ואחרי חודשיים אצליח לרוץ 4 ק"מ)  וכך תמיד תרגישו תחושת הישג, התקדמות והצלחה.

3.תהנו מהדרך:

תהנו מהריצה עצמה ,תתמקדו בהצלחות ולא בכשלונות. גם אם לא הצלחתם לרוץ את המרחק שהצבתם לכם לאותו אימון לא צריך להתאכזב, אכזבות לא מקדמות אותנו לשום מקום רק להפך. תהנו מהעובדה שאתם מצליחים לרוץ,מהטבע שמסביבכם ומזה שאתם שייכים סוף סוף לקהילת הרצים ולא יושבים בבית מול הטלויזיה.

4.תתחרו רק עם עצמכם:

טעות מאוד נפוצה בקרב רצים מתחלים זה להתחרות באחרים ממש כבר מהאימונים הראשונים לנסות לרוץ מהר מידי . תתחילו לרוץ בקצבים רגועים ונוחים לכם ,קצב שבו אתם יכולים לדבר בזמן הריצה ,ריצה מהירה מידי בשלבים הראשונים לא תתרום להתקדמות, ההפך רק תגרום לעייפות מוקדמת מידי ותעלה את הסיכון להיפצע.

5. צרו תחושה של "רעב":

על תעמיסו על עצמכם יותר מידי אימונים בשבוע בשלבים הראשונים ,תנו לגוף להתאושש בין אימון ולאימון, כך תיצרו חשק להתקדם ולרוץ עוד ועוד.המשימה העיקרית היא לפתח הרגל, ולאחר מכן ריצה תהפוך לחלק מחיי היום יום.

6. תשנו מידי פעם את סביבת האימון:

לרוץ בפארק זה נחמד אבל כל הזמן לרוץ באותו מקום זה משעמם, לכן גוונו וגלו מקומות חדשים דרך הרגליים , זה יהפוך את הריצה ליותר מעניינת וגם הזמן יעבור בלי לשים לב.

תנסו לרוץ בזמנים שונים ותבדקו מתי הכי נוח לכם לרוץ מבחינת כושר ועייפות ,יכול להיות שאחרי יום עבודה ארוך וקשה זה לא זמן טוב לצאת לריצה.

7. צרו סביבה תומכת ואוהדת:

זה אולי הכלל החשוב ביותר. אם תאמצו אותו אז סביר מאוד להניח שריצה תהפוך חלק בלתי נפרד מהחיים שלכם.

הצטרפו לקבוצת ריצה בה תמצאו רצים נוספים כשותפים לחוויה, כך גם תזכו לאימונים באופן מקצועי ומסודר יותר ,תקראו ספרים על ריצה, תצטרפו לקהילת הרצים בפייסבוק ובלוגים ותיהיו בקשר מתמיד עם רצים אחרים. זוהי הדרך כייפית ומהנה ללמוד ולשתף חוויות מעולם הריצה.

תהנו מריצה ופעילות גופנית וכך תגיעו להישגים אישיים חדשים!

בהצלחה מצוות מאמני  NOVARUN!